Frigiderul meu şi-a luat vacanţă

 

Adormisem cu gândul la aroma sa îmbietoare, la gustul său inconfundabil şi felul în care reuşea să mă răcorească mai mult decât orice, la el tortul meu de îngheţată cu ciocolată. Ar fi fost prea mult să îl termin înainte de culcare, abia aşteptând ca dimineaţă, la prima oră, să pun o linguriţă în cafeaua fierbinte, îmbogăţindu-i astfel savoarea. Dar dorinţele nu ni se împlinesc de fiecare dată şi aveam să aflu că frigiderul meu şi-a luat vacanţă tocmai acum când anotimpul cald şi-a intrat în drepturi, dându-mi peste cap toate planurile.

13480112_972384296212572_266095148_n

Gătisem destul de mult, aşa pentru ca sfârşitul de săptămână şi eventual o zi două din săptămâna ce urmează să nu mai fiu nevoită să stau lângă aragaz prea mult, dar ţi-ai găsit! Prin capacul de sticlă al oalei cu sarmale am zărit, la doar două zile în care nu umblasem prin ea, ceva ce aducea cu un puf de păpădie. Aş fi vrut eu să fie, însă, era doar mucegai, unul ce promitea să acapareze într-un ritm alert totul. Arunc tot ceea ce gătisem, curăţ, dezinfectez, cad pe gânduri.

Ce mă fac eu fără el, fără îngheţata pe care o aveam la îndemână atunci când voiam, fără mâncarea ce-şi păstra savoarea, fără fructe, legume, verdeţuri proaspete, pe care le ştiam bine păstrate, nefiind nevoită să fug la piaţă ori de câte ori aveam nevoie de ele? Era de neimaginat!

Totuşi, congelatorul părea să funcţioneze la capacitate normală, iar ideea salvatoare a sosit la momentul oportun. Folosesc ce se poate folosi mai rapid din el, arunc ce nu se poate găti pe moment, astfel făcând loc oalelor cu mâncare gătită.

Nu avea să dureze prea mult această nouă soluţie, căci, după nici două săptămâni, pare că ar vrea, din nou, să sucombe. Încep resuscitarea, în speranţa că i-aş mai putea prelungi  cumva viaţa, operaţiune ce are un oarecare succes. După câteva bobârnace aplicate asupra reostatului, încep să aud bâzâitul vesel şi totul revine la normal. Cât s-o mai prelungi durata de funcţionare nu ştiu, dar pe moment e bine şi aşa.

frigotehnist
Frigotehnist

Am chemat un reprezentat de la firmă care, după părerea sa, zice că ar putea fi vinovat motorul, dacă se încălzeşte nu o mai duce mult, iar înlocuirea sa nu ar fi  soluţia cea mai indicată. Nu prea încântată de explicaţiile primite, apelez la un alt ”meseriaş” în ale frigiderelor care crede că ar putea fi spart panoul congelatorului, înlocuirea lui constând vreo 400 de lei, oferind termen de garanţie al lucrării 6 luni. Nu foarte mulţumită, găsesc o colegă care a trecut prin aceeaşi experienţă spunându-mi că nu merită nici timpul, nici efortul financiar sau de alt fel, mai bine să-mi cumpăr unul nou.

Continui cu metoda bobârnacelor ce dă oarecare rezultate timp de vreo două săptămâni, după care, într-o dimineaţă, observ că, dumnealui frigiderul, torcea şi torcea, de parcă avea de gând să nu se mai oprească în veci. Deschid uşa congelatorului – bocnă. Ar fi trebuit să ia o pauză de ceva vreme, dar nimic. Pun mâna pe exterior – cald, iar eu panicată, neştiind ce altceva să fac îl scot din priză pentru a-l opri.

Deja imaginaţia mi-o luase razna văzând incendii şi alte nenorociri în jur, un nor de fum înecăcios, eu aruncând peste el găleţi cu apă, inundaţie, dezastru, toate doar din cauza lui, a frigiderului nărăvaş.

Ar trebui să mă obişnuiesc cu ideea că a venit timpul să mă despart definitiv de el, să-mi iau inima-n dinţi şi să caut unul mai performant, care să aibă o durată de viaţă acceptabilă, corespunzând, din punct de vedere tehnic, ultimelor cerinţe.

Când gândurile se limpezesc totul pare să meargă mult mai bine, în direcţia pe care ne-o dorim.

Aşa aflu de Liebherr care oferă garanţie de 6 ani produselor proprii ce sunt cumpărate în perioada 15 mai- 31 august 2016.

Da, sunt sigură că de un asemenea produs am nevoie! 🙂

Despre calitatea germană cu toţii ştim, desigur, că e la superlativ, dar am aflat câte ceva şi despre calităţile noilor frigidere Liebherr.

Compartimentele etanşe BioFresh oferă posibilitatea reglării umidităţii (DrySafe sau HydroSafe), procesul de deshidratare al legumelor şi fructelor este redus, alimentele rămân proaspete mai mult timp, păstrându-şi conţinutul în vitamine mai ridicat.

Iluminarea LED este optimă presupunând şi un consum redus de energie.

Suprafeţele sunt uşor de curăţat, fără amprente, rezistente la zgârieturi.

Tehnologia NoFrost ne scuteşte de eforturi suplimentare, iar posibilitatea alegerii culorii cred că e una dintre opţiunile pe care şi-ar dori-o mulţi dintre noi, astfel, putându-l încadra mult mai bine în ambient.

bannere_colourline

Cum credeţi că ar fi viaţa fără frigider? V-aţi putea obişnui să mâncaţi doar produse uscate, conservate ca în antichitate, sau preferaţi să aveţi unul din cele mai performante modele cu extragaranţie?

Eu am ales.

liebherr-6-ani-garantie-frigidere

2 gânduri despre „Frigiderul meu şi-a luat vacanţă”

Lasă un răspuns

