Dacă n-ai fi existat

timp

Dacă n-ai fi existat,

Tu, timp nebun cu aripi temerare

Ce răspândeşti iluzie în jur

Cum că o lume ar fi neschimbătoare.

Dac-ai putea încetini măcar

O clipă, trecerea-ţi haină

Lăsând eternităţii doar un jar

Ce pâlpâie mocnit după furtună.

De n-ai mai transforma-n cenuşă

Tot ce atingi, cu clipe efemere,

Precipitându-se spre aceeaşi uşă

Dar întâlnind doar ziduri, ori crâmpeie,

Cât de puţin de-ai mai fi stat

Pe gânduri, ca un moş zâmbind,

Dacă tu n-ai fi existat

Nu ne-am vedea îmbătrânind.

Să nu mai sapi, adânc, un rid

Pe-un chip aflat în înflorire,

Să laşi un suflet împlinit

Să se afunde-n neuitare,

Să pleci acum, definitiv,

Spre alte lumi care aşteaptă,

Cu nerăbdare, un deznodământ

La astă soartă cam nedreaptă.

Dacă nu ai fi existat,

Tu, timp nebun cu aripi temerare,

Dacă nu ai fi transformat

Speranţele în clipe reci, rătăcitoare,

Dac-ai putea să pleci definitiv

Spre alte galaxii necunoscute

Lăsând în urma ta doar vid

De clipe, ore, de minute.

Minunăţie ar fi.

 

Ce s-a mai scris pe această temă „Dacă n-ai fi existat”, care, probabil, ar fi vrut să facă referire la altceva, găsiţi la Eddie în tabel.

imagine:

20 de gânduri despre „Dacă n-ai fi existat”

  1. …dacă nu ai fi existat în timpul acesta real, te-aș fi găsit în altul, paralel, pentru că tu faci lumea asta să fie mai frumoasă și cuvintele să pară zâmbete…

    ..îți trimit unul, rătăcit prin noianul meu de nimicuri..

    Apreciat de 2 persoane

    1. E un timp real, cum bine zici, care ne-a adus aproape. Şi, da, poate că aşa a fost să fie, să ne găsim prin locuri virtuale, să împărţim aceleaşi pagini şi oameni deosebiţi. Cuvintele- zâmbete? Numai tu puteai spune ceva atât de frumos. Mulţumesc, Adriana, pentru zâmbet, pentru cuvinte, pentru…! 🙂

      Apreciat de 2 persoane

  2. Oare ce s-ar fi intamplat daca nu s-ar fi inventat ceasul?
    Frumos scris! Si m-ai trezit la realitate: am schimbat o litera in textul lui Eddie.
    Am vazut probabil ce am vrut sa vad! 🙂
    Iti urez o saptamana in care sa nu simti presiunea timpului!

    Apreciat de 3 persoane

  3. Chiar zilele trecute am primit o confirmare la ceea ce meditam în ultima vreme și aceea că: „timpul este suficient pentru cei care chiar îl folosesc.” — Leonardo da Vinci

    Eu mă bucur că există acest timp, nu mă bucur că a fost „tăiat în bucăți” de către noi, oamenii și l-am închis pentru o eternitate sub o sticlă transparentă unde secundarul dansează neintrerupt pe același ritm zi de zi: tic-tac, tic-tac…

    Mereu m-am întrebat cum ar arăta o zi fără ceasuri? Fără cuvintele oră, minut, secundă. Cum ar fi ca fiecare dintre noi să se ducă la muncă urmărind doar soarele? Când răsare să ne trezim, iar când ne zâmbește cu toată măiestria lui să fim gata de lucru? Cum ar fi dacă nu ne-ar mai trezi o sonerie enervantă, ci un tril de păsări? Cum ar fi fără: „ah, am întârziat 10 minute, nu mai prind microbuzul!”

    Da ar fi atât de bine! Și pentru trup și pentru suflet! (:

    Apreciat de 1 persoană

    1. Chiar ar fi! Nu cred că ar strica să mai lăsăm deoparte toată tehnologia modernă, din când în când şi să trăim aşa cum o făceau înaintaşii noştri, măcar pentru o zi pe săptămână, sau pe lună. Cred că ar fi o adevărată detoxifiere pentru suflet să ne outem întoarce la modul acela de viaţă mai simplu, mai curat. Frumos ai scris! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      1. Aveam şi eu la un moment dat, pe telefon, ca ton al alarmei ce mă trezeşte dimineaţa, triluri de păsări, dar fiindcă eram buimăcită, nu ştiam dacă să mă trezesc sau să mai dorm, simţindu-mă ca într-o vis amazonian, l-am schimbat. 😀

        Apreciază

  4. Ce frumos! Acum citeam comentariile celorlalți pentru că întotdeauna le citesc după ce am ceva de spus, ca să nu mă influențeze în vreun fel , să risc să copiez pe cineva.
    Citindu-le, am observat un comentariu minunat , al Adrianei pe care Potecuța noastră deja l-a subscris, iar eu voi face același lucru. (:

    Am coborât mai jos cu atenție să nu cumva să mă împiedic de vreo literă (nu că aș fi vreo împiedicată, dar.. :)) shht, asta rămâne între noi) și am citit ce a scris Suzana. Imediat am exclamat un: „wow” , bucurându-mă că nu sunt singura care s-a gândit „cum ar fi fără acea invenție, ceasul?”

    O zi minunată vă doresc, tuturor celor ce pășiți pe aici! (:

    Apreciat de 2 persoane

    1. ..ești o încântare, te asigur, whiteeclipse, și ne aduci aminte ce inseamnă comentariile-tăvălug, cele care ne adună …în zâmbete. Îți trimit și ție unul, dar și celor care au poposit aici, în bucle de timp…

      Apreciat de 2 persoane

      1. Adriana, nici tu nu ești mai prejos. Mă încânți de fiecare dată cu ceea ce așterni pe blogul tău și sunt sigură că nu sunt singura mulțumită de prezența ta aici. ♡

        (:

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

