Felinarul de sub geam

felinar

Văzuse multe de-a lungul întregii sale existenţe, dar nu suflase nicicând o vorbă, nimănui, despre toate acestea. Stătea impasibil, în singurătatea sa maiestuoasă, privind totul de la o înălţime apreciabilă la care nu ar fi putut ajunge nici un om fără de ajutor.

Poate doar vântul cel veşnic în mişcare, stropii reci din serile cenuşii de toamnă, sau razele jucăuşe din zilele lungi de vară, i-ar fi putut smulge vreun secret, doar fiind martori la fel de tăcuţi, ca şi el, ai acelor clipe.

*

E noapte târzie, acum, iar gândurile învălmăşite îşi caută odihna în palma îngheţată ce sprijină tâmpla pulsândă, se vor ocrotite de rele, învăluite în căldura răspândită cu zgârcenie de o lumânare verzuie ocrotită de un pahar ştirb care poartă ultimele rămăşiţe ale unui fantastic desen auriu.

Razele ce străbat prin sticla semiopacă aruncă umbre fantastice în jur, imaginând personaje gârbovite de tremurul flăcăruii jucăuşe, respiraţia abia simţită făcând-o să danseze în acest fel.

Zbateri de aripi cenuşii, gânduri întoarse spre înăuntrul fiinţei, fantasme abia întrezărite, noapte adâncă coborâtă peste lume, toate la un loc şi fiecare în parte îşi ţes povestea distinct, cu trăiri şi culori diferite.

Se-aşază praful peste gânduri nespuse, păianjenii ţes pânze translucide în colţuri întunecate şi umede de lacrimi necurse, contururile clipelor trecute dansează sacadat, ca într-un dans ritual de început de lume. Îşi râd de insomnia ce mă stăpâneşte. Din aburul cafelei se-nfiripă un djinn ce pare hotărât să-mi împlinească orice dorinţă. Aş vrea…, aş vrea…, iar nehotărârea mea îl alungă definitiv, nu înainte de a se mai roti de câteva ori deasupra ceştii. Printre genele întredeschise zăresc dansul neîntrerupt al flăcăruii ce pare a se stinge, lăsând în urmă miros de fitil ars şi parafină topită. Aburul s-a risipit de mult, iar lichidul întunecat pare acum îngheţat în nemişcarea lui, un fel de foaier la intrarea în iad.

Pendula pendulează peste porţi pierdute, plecate păsuiri prin perioade primitive.

Zgomotul cadenţat îmi pare insuportabil, iar eu cred că am aţipit, sau, doar, am visat cu ochii întredeschişi şi mintea trează scriind crâmpeie de vers în amintiri mătuite.

Toamna din mine e plină de griuri
De clipe căzute în adânci nemişcări
E cer împânzit de nori, cenuşiuri
Ce plâng pe la colţuri de alei, pribegiri.

*

Aroma cafelei mai străjuie doar în amintire, iar felinarul de sub fereastră îmi promite că atunci când razele soarelui îi vor ştirbi strălucirea îmi va şopti doar mie toate poveştile adunate până acum.

Povestea lui, a celui care, seară de seară, stătea sub fereastra ei, pândindu-i orice mişcare, cu speranţa încă vie că îi va putea ierta rătăcirea de o clipă, lăsându-se îmbătat de umbrele pe care silueta diafană le arunca pe frânturile de draperii închise. Povestea ei, a celei căzută în contemplarea scrisorilor pe care le primise cu ani în urmă, visând  la clipele acelea de fericire nepermisă pe care le trăise cu răsuflarea tăiată într-o vară târzie, sperând încă… Şi  multe, multe altele pe care, în scurtul răstimp rămas până la ivirea soarelui, nu mai avu timp să mi le rezume.

Ce s-a mai scris pe aceeaşi temă găsiţi aşezat în tabel la Eddie.

imagine:

12 gânduri despre „Felinarul de sub geam”

  1. Eu am la propriu..un felinar mare si alb, care-mi strajuie umbrele. Mi-ai adus aminte de povestea cu care am castigat nisipul kinetic. Asta faceam cand eram mica, ma jucam cu umbrele, și abajururi de lampă, caci deh, alte jucarii nu erau. Si asa au aparut povestile, care de abia acum se astern. Frumos tare la tine si….misterios.

    Apreciat de 1 persoană

      1. ..nu mi le amintesc mereu cum au fost, brodez și eu cum pot. Apropo, stanca din curte, care face parte din Dealul melcilor, se zice ca a fost acum mii de ani ceva mare, tarm, poveste lunga pe care n-o stiu exact. E calcaroasa și daca sapi in ea dai de ciudatenii, asa ca felinarul alb…o fi venit in ton…

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

