Claudia – copila vampir

Aţi realizat vreodată un „Interviu cu un vampir”?

Tare vreau să-mi imaginez cum ar fi să stau alături de un asemenea personaj, ascultându-i poveştile pline de neprevăzut, care se întind pe parcursul a câtorva sute de ani, iar apoi să mai fiu şi în stare să povestesc, sau să scriu aceste confesiuni.

Că ar exista cu adevărat, pare un fapt foarte plauzibil, acum când tot mai multe scrieri, filme, întâmplări ciudate, par să întărească aceste convingeri.

Făcut din carne şi oase, fără a fi om, deşi după înfăţişare aşa ar părea, cu puterea de a face mişcări mai rapide decât gândul, să ştii că boala şi moartea sunt doar simple cuvinte, că nimic nu te poate doborî, sau aproape nimic, să ai totul la picioare mai puţin lumina zilei, ce ţi-ai putea dori mai mult?

Să fie oare acesta idealul?

Atârnă greu în balanţă: tinereţea veşnică sau lumina, viaţa nesfârşită versus inegalabilele răsărituri de soare, sunetele şi vraja nesfârşită a nopţii ori fascinaţia zilelor, citirea gândurilor tuturor contra înţelegerii propriilor tale gânduri, capacitatea de a fi în acelaşi moment unde gândeşti sau parcurgerea cu paşi mici a drumului care duce acolo?

interviu22

Ecranizarea romanului scris de Anne Rice m-a ţinut cu sufletul la gură, iar Claudia- copila vampir,  cea care în scurt timp reuşeşte să înveţe cam tot ceea ce era de învăţat despre noua sa viaţă, de la cel care i-a dăruit-o, are puterea de a trece peste toate încercările la care e supusă cu brio, ba mai mult, devine chiar sadică, lipsită de scrupule în a-şi atinge ţelurile, reuşind să-mi absoarbă gândurile în întregime, făcându-mă să mă identific, la un moment dat, chiar cu personajul.

Ziua dormeam ascunsă într-un sicriu alb, confortabil, în care nu pătrundea pic de lumină, oferindu-mi confortul necesar, iar adevărata mea viaţă se desfăşura sub mantia protectoare a nopţii, învăţând cu sârguinţă tot ceea ce era nevoie pentru a supravieţui. Am căpătat o mare abilitate în a-mi atrage victimele, convingându-le, de cele mai multe ori, cu ajutorul figurii inocente de copil de la suprafaţa căreia nu ar fi răzbătut nici urmă de emoţie negativă care ar fi putut să mă deconspire. Foamea devenea din ce în ce mai mare, iar măiestria de a mă hrăni tot mai aproape de perfecţiune.

Uneori, am simţit vena caldă pulsând sub buzele-mi îngheţate şi, apoi, apoi gustul vieţii invadându-mă încetul cu încetul. Părea că mă trezesc, din nou, că aflu gustul deplin al libertăţii curgându-mi prin vene, că pot respira aerul proaspăt, că mă bucur de viaţă şi tot ceea ce înseamnă ea.

9091c6fd0c33ea1e0dd9152f017f617b0fa347d6_1473066994Alteori, aşteptam cu înfrigurare să cresc, să devin femeie, o femeie frumoasă aşa cum erau cele pe care le admiram în secret.

Adevărul însă m-a străfulgerat cu iuţeală, lăsând în urma lui un gust amar, mai amar decât sângele care mă hrănea, decât însăși viața de acum ori cea de odinioară,  cedând locul disperării. Nu aveam să cresc niciodată, voi rămâne veşnic acelaşi copil, iar acest fapt trebuia neapărat pedepsit. Am pus la cale o răzbunare diabolică, împotriva celui care mi-a dăruit puterea întunericului, târându-mă în noua mea viaţă.

Ce înseamnă să mori când poţi trăi până la sfârşitul lumii? Şi ce altceva este „sfârşitul lumii” decât o expresie, pentru că, cine ştie măcar ce e lumea însăşi? Anne Rice în Interviu cu un vampir. 

Bârrr! Chiar intrasem într-un fel de transă confundându-mă cu personajul. 😀

Nu mi-aş dori să văd răsăriturile de soare doar la tv. sau cinema, dar filmul „Interviu cu un vampir” m-a captivat şi l-aş revedea oricând, mai ales că are o distribuţie de excepţie: Brad Pitt în rolul lui Louis, Tom Cruise joacă rolul lui Lestat, iar Claudia-copila vampir este interpretată de Kirsten Dunst care a fost nominalizată la Oscar pentru acest rol.

Pentru iubitorii acestui gen de filme, vin a vă anunţa că este cuprins în noua grilă de programe a TNT, la fel ca multe altele, pentru toate gusturile, ce pot fi urmărite pe acest canal, printre ele numărându-se: Addams Family Values, The Addams Family, Barbarella, Batman, Batman & Robin, Batman Forever, Batman Returns, Beetlejuice, Blade, Blade: Trinity, Blood Diamond, Chinatown, Crocodile Dundee, Crocodile Dundee II, Demolition Man, Devil’s Advocate, The Eyes Wide Shut, Final Destination, Gladiator, Hamlet, Interview With the Vampire: The Vampire Chronicles, Kindergarten Cop, Last Samurai, The Mad Max 2: The Road Warrior, Mad Max Beyond Thunderdome, Matrix, The Mortal Kombat, Postman Always Rings Twice, The RocknRolla, Se7en, Shining, The Superman, Superman II, Tango & Cash, The Love Guru, Top Gun, Twelve Monkeys, Waterworld, Wild Wild West, Zoolander.  

Filme istorice, de acţiune, cu eroi şi super eroi, pe care le-am văzut în copilărie şi pe care acum avem posibilitatea de a le revedea, ne vor face să stăm cu privirile ţintuite de ecrane.

Mi s-a părut interesantă această provocare lansată de BlogalInitiative, de a-mi alege personajul care mi-aş dori să fiu.

Voi ce personaj v-aţi dori să fiţi?

Sau mai bine zis: tnt

Neadecvat, da, dar nu chiar ca un vampir. 🙂

14 gânduri despre „Claudia – copila vampir”

  1. Ce mult îmi place articolul ăsta. Și vampirii 😆 N-am văzut filmul, am citit cartea. De trei ori. Prima dată când eram mai mică. M-am îndrăgostit definitiv și iremediabil de Louis, l-am urât cu patimă pe Lestat și-mi displăcea profund Claudia. A doua oară am citit-o să înțeleg mai bine și pentru că -mi era dor de personaje. A treia oară pentru că am primit cartea în dar de la un prieten drag. Și pentru că-mi era, din nou, dor de personaje. O voi reciti peobabil 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. surprinzătoare alegerea ta!
    la cum te cunosc, mi-ar fi fost imposibil să te ghicesc sub veșmântul unei claudii pe jumătate ingenuă, pe jumătate malefică, chiar dacă binele și răul se împletesc în sângele nostru, în firea oricui.
    și înainte să-ți urez baftă spun doar că mi-ar fi plăcut să fiu un strop de grenouille (așa cum este el în carte de fapt, căci filmul îl arată distorsionat, iar eu continui să cred că suskind l-a văzut mai mult decât un simplu criminal), mi-ar fi plăcut să fiu un strop de liesel meminger (și sunt sigură că te așteptai la asta- acea liesel pentru care cuvântul este însăși apa vieții). ori aș putea să fiu luntrașul lui hesse. și în mod sigur aș fi narzis, dacă s-ar ecraniza vreodată narzis und goldmund. prin urmare, mi-ar plăcea să fiu mai degrabă eroul unei cărți decât al unui film, poate și pentru că prefer întotdeauna cărțile.
    baftă!

    Apreciat de 1 persoană

    1. De pasiunea ta nestăvilită pentru cărţi, cuvinte cu tot ceea ce pot reda ele, sub orice formă sau contur mai mult sau mai puţin cunoscut, ştiam. Bănuiam că te-ai putea identifica cu micuţa din „Hoţul de cărţi”, dar ca partea întunecată a fiecăruia dintre noi, aşa cum bine zici, să domine iubirea ta pentru frumos, în orice formă ar fi el, nu mă aştept. Tu eşti o fire calculată, organizată, dansezi printre cuvinte frumoase, reuşind să ne atragi şi pe noi în ceea ce-ţi face plăcere. Mi-ai mai reamintit un film de vizionat, până la procurarea cărţii. 🙂 De cele mai multe ori aparenţele înşeală şi chiar aş putea să mă visez, doar pentru scurt timp, o copilă vampir. 😀 Mulţumesc, Psi!

      Apreciază

      1. întreabă-i pe toți cei care s-au supărat pe mine de-a lungul timpului cum e cu partea mea cea smolită! 😀 😀 😀 mi-o asum, să știi.

        poate chiar ți s-ar potrivi, eu cred că alegerile noastre au întotdeauna o doză zdravănă de sinceritate.

        Apreciat de 1 persoană

      2. Nu pun la îndoială nimic din ceea ce zici, dar prefer să-mi păstrez părerea. Am simţit şi eu de câteva ori ceva „ace”, să le zic, dar până la gesturi extreme făcute chiar şi de dragul perfecţiunii artei, e cale lungăăă… 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

