Parfumul literelor

Ningea cu fulgi mari şi deşi, compact, ca un zid, ce se ivise de niciunde în calea privirii înceţoşate de somn, dincolo de care nu era nimic, linişte adâncă, uitare, atât.

Adormise cu fruntea sprijinită pe cartea din care citise, iar somnul o purta lin prin povestea de iubire abia începută.

Simţea o uşoară urmă de parfum învăluindu-i gândurile, iar liniştea în care se cufundase fu întreruptă de un ton certăreţ.

-Ce parfum ai tu?

-Cum, nu simţi? E adierea iconfundabilă de mandarine, nectarine şi caprifoi, împletite într-o poveste neştiută până acum, cu început promiţător şi cald, ca un soare arzând în toiul verii.

-Mda, inconfundabilă, înţepătoare şi persistentă ca tine, A mare de tipar ce eşti.

-De parcă tu, cu buclele tale mereu perfecte, ai fi mai breaz. Mai lasă briantina aceea din păr să se usuce din când în când, ne îngreţoşează izul tău de patchouli, B…uclatule.

O sferă perfectă purtând un ruj roşu intens, ca însăşi păcatul şi o rochie cu trenă din dantelă aurie, îşi făcu simţită adierea de zmeură şi frezie, într-o armonie perfectă, închizând gura suratelor certăreţe.

Se sprijinea, afişând o aparentă nonşalanţă, de braţul ferm al unui H impozant, cu frac şi joben, ce lăsa în urma sa miros senzual de mosc, formând împreună silaba preferată a scrisorilor de amor.

Le tratau pe toate celelalte cu o atitudine plină de superioritate, de parcă ar fi fost şi începutul şi sfârşitul oricărei lumi.

Păşeau cu mersul lor regesc spre undeva, nu se ştie sigur unde, lăsând în urmă priviri admirative, iscând mici bârfe de alcov.

O jumătate de opt, partea cea mai bună a acestuia, cu forme rubensiene, apăru de după cortina din catifea întunecată, iscând murmure neînţelese, poate datorită miresmei primăvăratice de zambilă ce plutea în jurul său, precedând orice intenţie de şuşoteală, o vocală liniştită, veselă, urmată îndeaproape de un brunet descărnat, doar piele şi os, ale cărui haine păreau aninate pe un gard, filiform, dar impozant, un I cu parfum de muşchi care avea menirea de a trezi din visare pe oricine nu se simţea cu picioarele pe pământ, întregea o altă silabă importantă, parcă atotştiutoare.

Ca la un semn, toate vocalele şi consoanele, deopotrivă, prinseră a se învârti din ce în ce mai frenetic într-un dans, doar al lor, ivind cuvinte vesele şi triste înşirate pe rânduri nesigure, ca un scris timid al unei mâini stângace, nefamiliarizată cu această deprindere.

Ridică fruntea buimăcită de zumzetul neîntrerupt, ca şi cum ar fi dormit o veşnicie, dar ceasul ce-i stătea alături avea să-i contrazică această convingere.

Trecuseră abia câteva minute, prea lungi, iar durerea de cap care se accentua făcea ca zumzetul din vis să devină din ce în ce mai persistent. Ştia că niciun medicament nu ar fi scăpat-o de asta, poate doar cartea. O prinse cu grijă în palme, iar dintre filele îngălbenite se undui spre covor un plic cu o nuanţă prăfuită de roz. Îl deschise încetişor dând la iveală o foaie subţire, în aceeaşi nuanţă, ca un pergament învechit de o valoare inestimabilă.

Dragul meu drag,

Îţi scriu acum, când febra ce mă mistuie îmi înceţoşează privirile care tânjesc după chipul tău. Se pare că boala se agravează într-un ritm galopant, iar clipele rămase îmi sunt numărate… 

Părea o scrisoare de dragoste care nu mai ajunsese la destinatar, după toate aparenţele. Dar de cine şi pentru cine fusese scrisă va rămâne veşnic un mister.

Timpul hain părea că a vrut să rumege literele toate, iar pete gălbui îngreunau descifrarea textului. Printre rânduri roase mai desluşi, ici şi colo, câte un cuvânt. Litere, cuvinte frumoase, iubire, poveşti. Şi un final oarecum neaşteptat. Iubeşte literele, mireasma ce o răspândesc, alcătuieşte cu ele cuvinte ce-ţi vor fi pavăză în drumul prin această lume, foloseşte-le pentru binele tău şi al celor dragi. Păstrează aproape de suflet doar ceea ce îţi e drag şi-ţi face bine… 

O puse cu grijă între filele cărţii, sperând că undeva, cândva îşi va găsi rostul.

Pe degete îi rămăsese o vagă urmă de parfum cu note calde de zmeură, frezie, zambilă, ce lăsau locul aromelor de trandafir, iasomie, caprifoi, pentru a se linişti apoi într-o bază de muşchi, vanilie, patchouli, mosc, o nebuie de miresme, aproape identică celei pe care alesese să o poarte de ceva vreme şi care o va duce veşnic în aceeaşi poveste caldă, înmiresmată, senzuală şi ispititoare, de fiecare dată cu un alt început, dar cu acelaşi happy end.

Giordani Gold Withe e parfumul peste care am dat, întâmplător, acum ceva vreme reuşind să mă definească, cumva, o bună perioadă și chiar de nu are numele sonor al unei mărci cu tradiție, este, totuși, creat de un cunoscut în lumea parfumurilor, Thierry Wasser, purtându-mi amintirile pe aripile poveștii de astăzi a cărei temă a fost aleasă de Mirela, pentru a reîmprospăta parfumul poveștilor din „Clubul condeielor parfumate”, a cărui următoare temă va fi ”Parfumul dansului” pentru duminică 26 martie.

Am scris cu drag această poveste, încă din ziua în care am găsit mesajul prin care eram invitată să particip la poveștile parfumate, fiind surprinsă, oarecum, de aceasta. Eeei, dacă 12 februarie s-a dovedit a fi de bun augur vom vedea. 🙂 Mulțumesc, Mirela!

whiteoriginal_header

Imagine: 

38 de gânduri despre „Parfumul literelor”

  1. Mă bucur mult că ai acceptat să scrii le ediția aniversară, care coincide cu reluarea, după o lungă absență, a Poveștii parfumate, dragă Dana! Fii binevenită în Club!
    Ai imaginat, cu stil, talent și fină ironie, o scenetă superbă, presărată cu dialoguri savuroase, cochete, ironice și amabile, între litere! Și cu parfumul acestora, care mie mi se pare atât de evident, încât, dacă îmi imaginez o literă, îi simt imediat mireasma! ”Păstrează aproape de suflet doar ceea ce îţi e drag şi-ţi face bine…” nimic mai adevărat și potrivit azi cu mine, îți mulțumesc sincer pentru aceste briliante cuvinte!
    Thierry Wasser, un admirabil artist parfumer, ajuns creatorul Casei Guerlain, nu putea să creeze decât minunății parfumate, ca proaspătul Giordani Gold White, o dimineață înmiresmată prin Italia, după cum spune însuși creatorul său.
    Să ai o zi de vis! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

      1. Deloc nemeritate! Dar știu, și eu sunt modestă când e vorba de desenele mele, cu excepția clipelor când mă apucă toate orgoliiile din lume și îmi pare că sunt genială! Poate chiar avem momente când suntem.

        Apreciat de 1 persoană

  2. o sa ma alatur Mirelei urandu-ti bun venit in Clubul Condeielor Parfumate, si iata ce intrare fermecator parfumata cu Giordani Gold Withe! 🙂
    incantaor ai imbracat literele in haine infloritor parfumate, cu caracter si alura altor timpuri, in plus, urma literelor pe hartie cu parfum de timp…ai scris tare frumos! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  3. Mult prea frumos, Dana, poetic, literar, parfumat, misterios și cald ca într-o întâmplare veche în timp nou, ca într-o lume ce se continuă, azi, în arome cărora nu știu câți dintre noi le-am da astfel de valențe. Sunt sedusă plăcut nu de parfumuri, căci sunt mai mereu o insensibilă, ci de rotundul literelor tale așezate în cuvinte care te merită a le fi scriitoare. Te felicit, și retine…mi-e greu sa-mi citesc și numele in perioada asta, am febra 39 și o bronșită ce mă tintuieste in pat de luni, dar te-am citit plin și cu bucurie.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Știi că rămân oarecum interzisă în fața unor asfel de cuvinte, mai ales atunci când vin de la voi, cei cărora v- am admirat întotdeauna scriitura, poveștile, dulceața și căldura cuvintelor. Tu reușești mereu să ivești valuri de emoții când îmi lași asemenea comentarii și-mi pare prea puțin orice aș spune. Mulțumesc! Sănătate multă! Și nu uita că suntem mulți cei care îți așteptăm povestea parfumată. 🙂 De-aș avea o superputere aș încărca oolțul acela de stâncă ce- ți mărginește curtea cu raze de soare care să-ți zâmbească mereu, însă sper să ajungă măcar energia gândurilor bune, așa, ca o vindecare miraculoasă.

      Apreciat de 1 persoană

  4. Bine ai venit in Club! 🙂
    Povestea e deosebita prin idee. Imi place acest bal mascat al literelor, as zice, pe care l-ai prezentat ochilor nostri. E chiar fermecator. 🙂
    Apropos de parfum… Inainte de acest Giordani White Gold era doar Giordani. Gold si Giordani simplu. Acela simplu a disparut, din pacate. El a fost cel mai bun. Dar ca orice lucru bun…se alege praful. Toate firmele fac prostii din acestea. :))

    Apreciat de 1 persoană

  5. Ce putea ieși din frumusețea unui curcubeu… nimic altceva decât litere frumos combinate, asortate perfect cu toate miresmele primăverii ce se pregătește să vină și mai ales cu sufletul tău ce a dat culoare și parfum fiecărui cuvânt. Știam eu că ai talent, dar de data asta te-ai întrecut pe tine. Felicitări, Dana! Primăvară frumoasă, îți doresc!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulțumesc, Maya! Mă lăudați care mai de care, iar eu nu înțeleg, încă ce am făcut, nu știu decât că voi fi obligată să-mi îmbunătățesc scrisul, să nu mai public articole care „merg și-așa”… Cam greu! 😀 O primăvară la fel de minunată ca și sufletul tău, ce răzbate din cuvinte, îți doresc! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  6. eu mi am imaginat ca sunt la un bal. un bal al literelor, ce nu se grabesc sa formeze cuvinte ci sunt fiecare pe treaba ei. frumoasa imagine.
    si fragmentul de scrisoare… ufff, mi a dat fiori….
    poveste cu parfum de A fost odata….

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu

VeroVers

Versuri din tinereţe - şi nu numai

ganduri

" Du-mă, fericire, în sus, şi izbeşte-mi tâmpla de stele, până când lumea mea prelungă şi în nesfârşire se face coloană sau altceva mult mai înalt şi mult mai curând". Nichita Stanescu.

Micile Mizerii

POVESTE CU PERSONAJE IMAGINARE, CONŢINUT AMBIGUU ŞI SFÂRŞIT NEDEFINIT

psi-words

... loc de joacă pentru cuvânt. serios!

why is a raven like a writing desk?

writing letters to my thought mates

Cosmisian - Neoproză „smart emotional”

Mouelle Roucher „Eratele sunt mai bune decât ciornele publicate. Eratele sunt răzbirea unui scriitor care spune adevărul.” ~ Lucette „Degetele tale sunt definiția sofisticată a unui semn de carte perpetuu”

Mala Teaha

photography, painting & color

lt.mala

ca o filozofeala si-n loc de...

Oala lumii

cu lingura prin oalele altora...

Texte pe față

Zic ce-am de zis

Doar un leu

Blog despre importanta fiecarui leu

Floare de Colt

La capatul fiecarui curcubeu ne asteapta o comoara...

Kundalini

La capatul fiecarui curcubeu ne asteapta o comoara...

O carte nescrisă

Mă puteți citi pe monasimon.ro

Ramona spune

Am pareri si nu le pot tine doar pentru mine.

Colţ de suflet

Spațiu dedicat evoluției personale

DINCOLO DE MINE

in spatele tacerii, se ascunde tipatul

Oovi's Weblog

sunt... doar calator care vrand... nevrand... lasa un semn...

Se mai întâmplă

De obicei râd, dar uneori nu.

pogaciblog

Welcome to your new home on WordPress.com